"Стани най-добрият моден дизайнер!" е креативна игра, предназначена както за деца над 6-годишна възраст – момичета и момчета, така и за цялото семейство – родители, баби и дядовци. В играта могат да участват от 2 до 4 играчи.
От старта до финала всички ще се забавляват истински, а младите участници ще научат основни понятия, стъпки и материали в областта на модата. Развитието на дизайнера в играта следва в определена последователност – от училищното обучение до самостоятелното израстване в кариерата.
Играчите се сблъскват с различни ситуации: успяват или се провалят на изпити, участват в модни ревюта, шият на шевна машина, запознават се с различните модни аксесоари, правят кройки. Изучават пропорциите на човешкото тяло, историята на облеклото, получават високи оценки по рисуване и още много интересни и забавни събития, през които преминава бъдещият моден дизайнер.
Играта е привлекателна не само за тези, които си мечтаят да диктуват модата, но и за всички, които желаят да научат подробности за необятният й свят и пътищата за изява на модния подиум.
Фигурките – общо 4 на брой, представляват цветни пионки. При попадане на играча на поле с въпрос се ползва "Въпросникът", приложен в играта. Тогава един от играчите /различен от попадналия/ трябва да го прочете и да очаква отговор. При правилно даден отговор играчът, попаднал на това поле, получава точки или се придвижва напред. При неправилен се връща на зад или губи точки.
В играта е приложена и книжка - "Дневник на модния дизайнер" с описание и визуализация на всяко едно от събитията. При попадане на някое от тях, съответният играч чете на глас какво му се случва и си записва какво печели или губи – точки или ход.
"Най-добрият моден дизайнер" става този, който след финала е събрал най-много точки.
Упътване към играта:
Развитието на дизайнера в играта следва в определена последователност - от училищното обучение до самостоятелното израстване в кариерата. В играта могат да участват от 2 до 4 души. Попадате на старта (поле номер 1), при условие че сте хвърлили със зарчето 4, 5 или 6 и започвате играта. при всяко попадение върху синьо, червено, сиво или поле с въпрос, получавате допълнителни точки, губите такива, пропускате ходове, връщате се на задни позиции или попадате на по-предни, справяте се с различни задачи, отговаряте на въпроси свързани с модата.
Тази информация е в "Дневникът на модния дизайнер" и във "Въпросникът".
Четете на глас, какво ви се случва, когато се намирате на съответното поле от горе изброените. при попадане на играча на поле с въпрос, един от играчите (различен от попадналия) трябва да го прочете и да очаква отговор, според, който информира дали е правилен и какво печели или губи ответният играч. при правилен отговор получавате 2 точки, при неправилен се губят 2 точки.
След преминаване или попадане на финала - поле номер 200, към събраните точки играчите добавят:
- за първия се добавят 20 т.
- за втория се добавят 15 т.
- за третия се добавят 10 т.
- за четвъртия се добавят 5 т.
Играта свършва, след като и последният играч премине финала. За "Най-добър моден дизайнер" - победител се определя този, който след финала е събрал най-много точки!