Не се сърди, човече
Цел на играта:
Да бъдеш първият играч, който ще обиколи с четирите си пулчета игралното поле и ги прибере в своята къща.
Правила на играта:
- Всеки играч си избира ъгъл от игралното поле, след това взема четири пулчета, които съответстват на цвета на фона на избраната картинка.
- Пулчетата се поставят върху четирите позиции в центъра на всяка картина.
- Всички играчи хвърлят зарчето. Играчът, който хвърли най-голям зар започва играта. След това се играчите се редуват по часовниковата стрелка.
- Необходимо е играч да хвърли "6", за да започне играта. Тогава той премества едно от пулчетата си на старта (кръгче с червен триъгълник). След това играчът има право на още едно хвърляне и премества пулчето си напред толкова полета, колкото е цифрата от зарчето.
- Ако отново хвърлите "6" може да преместите пулчето, което вече е в игра или да извадите ново пулче на старта. Когато хвърлите "6" винаги имате още едно хвърляне.
- Ако пулчето ви попадне на място, където вече има пулче на друг играч, то той ще трябва да го върне в неговият ъгъл на игралното поле. Той ще трябва да хвърли "6", за да започне отново играта с него.
- Ако пулчето ви попадне на място, където вече има пулче от вашия цвят, то вие сте създали "бариера". Може да има "бариера" и с 3 или 4 пулчета от един цвят. Нито един пул на друг играч не може да стъпи там и да отстрани вашите пулчета. Ако според зата той трябва да стъпи там, той не може да го направи и губи реда си.
- Когато пулчето направи пълен кръг на игралното поле, той се прибира на сво територия по пътя оцветен с неговия цвят. За да влезе в къщата той трябва да хвърли точната цифра, която му е необходима.
- Победител е този играч, който пръв прибере в къщата си всички пулчета.
Змии и стълби
Цел на играта:
Да бъдеш първият, който ще стигне квадратчето 100.
Правила на играта:
- Всеки играч избира цветно пулче, с което да играе.
- Всички играчи се редуват да хвърлят зарчето. Играчът, който хвърли най-голям зар започва играта. След това се играе по часовниковата стрелка.
- Първият играч хвърля зарчето и премества своето пулче според номера, който е хвърлил, като започва да брои от квадратче 1.
- Ако пулчето попадне под стълба, то се премества до върха й. Ако пулчето попадне на главата на змия, то се премества надолу до опашката й.
- Ако играч хвърли "6", той има право на още едно хвърляне.
- Играчите се редуват да хвърлят зарчето и да местят пулчетата си.
- В едно квадратче може да има повече от едно пулче.
- Играчите могат да спечелят играта, като хвърлят точното число, което е необходимо, за да стигнат 100.