На всеки ход, играчите имат право на 2 действия от следните възможни:
- Взимане на 2 блокчета: В началото на играта сглобявате куб съставен от 4 / 4 / 4 произволни блокчета - 16 дървени, 14 пясъчни, 12 камъка, 10 обсидиански и 12 изумрудени. Когато взимате съответното блокче, трябва да бъдат разкрити горната и поне други две страни.
- Движение: Започвате в центъра на игралното поле, изградено от 4 х 4 мрежа от купчини, всяка от по 4 плочки. Плочките с оръжия се слагат в края на всеки ред и всяка колона. Премествайте се с 0-2 места, след което разкрийте всички съседни плочки, които са с лицето надолу.
- Строене: Използвайте блокчета от запаса ви, които отговарят на изискванията на плочката, до която е вашата фигура. След това я сложете върху вашата дъска.
- Битка с чудовище: Изберете чудовище до вашия герой, срещу което ще се биете, след това разкрийте 3 плочки от купчината си оръжия, която започва с каменен меч, дървен меч и три отровни картофа. Сравнете броя сърца, които имате с тези на чудовището и ако са равни или повече от тези на вашия противник, вие го побеждавате и поставяте до вашата строителна дъска. Чудовищата могат да ви дадат точки на момента, в края на играта или бонус едно действие.
- Взимане на оръжие: Когато вашият герой е до плочка с оръжия в края на игровото поле, го вземете и разбъркайте в личната ви купчина от оръжия.
Точкуването се извършва три пъти по време на играта, всеки път след като последният блок бъде премахнат от първо, второ и трето ниво на 4 / 4 / 4 куба. В първия кръг избирате един от четирите биома (гора, пустиня, планина или заснежена тундра) и оценете най-голямата свързана област на този биом на вашата строителна дъска. На нея има илюстрирани пространства за биоми и докато поставяте сгради върху тази дъска, можете да промените биома на дадено пространство. Във втория кръг избирате един от трите материала (дърво, пясък, камък или обсидиан) и оценявате най-голямата свързана група структури на вашата строителна дъска, които са направени от този материал. В третия кръг получавате точки за най-голямата съседна група от структури (декорация, жилище, къща за животни или мост) по ваш избор на вашата дъска. След отбелязване на точки в третия рунд, съберете бонус точки от чудовищата, които сте победили.