Джобната игра "Пиратска схватка" от издателство "Пурко" е подходящо забавление както за децата в предучилищните групи, така и за учениците в 1. клас, 2. клас и 3. клас. Тя има 3 варианта за игра с 2 нива на трудност. Играта ще помогне на малчуганите да упражнят математическите си умения в събиране и изваждане, да се научат да сравняват числата, да развиват стратегии и логическото си мислене. В нея могат да участват от 2 до 3 играча над 4-годишна възраст, като продължителността на всеки вариант е около 15 минути. Играта се състои от игрално поле, 10 жетона, 30 карти и инструкции.
Игра 1 - Кой ще вземе пръв ключа?


Морското чудовище пази ключа от векове. То скучае ужасно, затова който от пиратите му предложи 10 предмета, по един за всяко негово пипало, ще вземе ключа. Ако не успее и даде на чудовището повече предмети, то ще го бутне във водата и участникът губи това разиграване.
Подготовка:
Този вариант може да се играе от 2-ма или 3-ма играчи. Преди началото на играта на участниците ще са им необходими дъното на кутията, игрално поле "Островът", всички карти "Предмети" (без номера 8 и 9), 3 жокера (Вълнопад, Грамадан и Душко), 9 или 6 жетона (в зависимост от броя играчи) и карта "Ключ". След като всичко е готово играта може да започне. Игралното поле "Островът" се поставя върху кутията, а карта "Ключ" се промушва между него и кутията. Всеки участник си избира карта Аватар и слага отгоре по 3 жетона. Всеки жетон се равнява на един живот. След това картите "Предмети" и картите "Жокер" се размесват и оставят с лицето надолу пред кутията.
Разиграване:
Най-високият между участниците раздава картите на другите играчи, обърнати с лицето нагоре, а останалите карти оставя, обърнати с лицето надолу до кутията. Играе се по часовниковата стрелка. Първият играч поставя една от своите карти пред чудовището и тегли нова карта от тестето. Следващият играч поставя една от своите карти до нея, като внимава сборът на предметите от картите, плюс добавената от него, да не надвиши 10. След това тегли нова карта от тестето. Ако следващият участник сложи карта, с която общия сбор на предметите надвиши 10, чудовището ще го бутне във водата и той ще загуби това разиграване. Загубилият трябва да постави един от своите жетони върху игралното поле "Островът". После картите се събират и раздават отново. Разиграването продължава, докато не остане само един пират с животи. Той взима пръв ключа и печели играта, както и правото да започне игра 2.
Подготовка:
Този вариант може да се играе от 2-ма или 3-ма играчи. Преди началото на играта на участниците ще са им необходими дъното на кутията, игрално поле "Островът", всички карти "Предмети" (без номера 8 и 9), 3 жокера (Вълнопад, Грамадан и Душко), 9 или 6 жетона (в зависимост от броя играчи) и карта "Ключ". След като всичко е готово играта може да започне. Игралното поле "Островът" се поставя върху кутията, а карта "Ключ" се промушва между него и кутията. Всеки участник си избира карта Аватар и слага отгоре по 3 жетона. Всеки жетон се равнява на един живот. След това картите "Предмети" и картите "Жокер" се размесват и оставят с лицето надолу пред кутията.
Разиграване:
Най-високият между участниците раздава картите на другите играчи, обърнати с лицето нагоре, а останалите карти оставя, обърнати с лицето надолу до кутията. Играе се по часовниковата стрелка. Първият играч поставя една от своите карти пред чудовището и тегли нова карта от тестето. Следващият играч поставя една от своите карти до нея, като внимава сборът на предметите от картите, плюс добавената от него, да не надвиши 10. След това тегли нова карта от тестето. Ако следващият участник сложи карта, с която общия сбор на предметите надвиши 10, чудовището ще го бутне във водата и той ще загуби това разиграване. Загубилият трябва да постави един от своите жетони върху игралното поле "Островът". После картите се събират и раздават отново. Разиграването продължава, докато не остане само един пират с животи. Той взима пръв ключа и печели играта, както и правото да започне игра 2.
Игра 2 - Открий съкровището! (Игра с изваждане)


Съкровището е скрито в непрогледна пещера, в която блуждаят 9 светещи призрака. Пиратите трябва да им помогнат с измислянето на задачи и с тяхното решаване, а те на свой ред ще им осветят пътя до съкровището.
Подготовка:
Този вариант може да се играе от 2-ма или 3-ма играчи. Преди началото на играта на участниците ще са им необходими дъното на кутията, всички карти "Предмети", 3 карти "Жокер" ("Пропусни ред", "Имитирай животно" и "Спечели два призрака"), карта "Оператор", карта "Съкровище" и 9 жетона. След като всичко е готово играта може да започне. Кутията се обръща с дъното нагоре, така че да се появи игралното поле с призраците. След това се поставя върху масата като пещерата е насочена към играчите. Картата "Съкровище" се мушка под кутията, а жетоните се поставят върху всеки един от призраците. До кутията се слага картата "Оператор" обърната със знак минус и разбърканото тесте карти "Предмети". Всеки играч си избира Аватар.
Разиграване:
Пиратът, който е отключил пещерата с карта "Ключ" от игра 1 започва първи, но ако тя не е играна, то тогава първи започва най-малкият по възраст участник. Той тегли три карти, с които трябва да състави задача с изваждане. Ако подреди и реши правилно задачата ще спечели жетон от полето и ще го поставя на своята карта Аватар. По този начин ще спечели един от призраците на своя страна. Ако измежду трите карти има изтеглен жокер, играчът трябва да изпълни неговото задание. Когато е готов връща картите в тестето. Играта печели този, който събере най-много призраци. При игра от трима играчи, играта може да завърши наравно. Тогава пиратите си поделят съкровището.
Подготовка:
Този вариант може да се играе от 2-ма или 3-ма играчи. Преди началото на играта на участниците ще са им необходими дъното на кутията, всички карти "Предмети", 3 карти "Жокер" ("Пропусни ред", "Имитирай животно" и "Спечели два призрака"), карта "Оператор", карта "Съкровище" и 9 жетона. След като всичко е готово играта може да започне. Кутията се обръща с дъното нагоре, така че да се появи игралното поле с призраците. След това се поставя върху масата като пещерата е насочена към играчите. Картата "Съкровище" се мушка под кутията, а жетоните се поставят върху всеки един от призраците. До кутията се слага картата "Оператор" обърната със знак минус и разбърканото тесте карти "Предмети". Всеки играч си избира Аватар.
Разиграване:
Пиратът, който е отключил пещерата с карта "Ключ" от игра 1 започва първи, но ако тя не е играна, то тогава първи започва най-малкият по възраст участник. Той тегли три карти, с които трябва да състави задача с изваждане. Ако подреди и реши правилно задачата ще спечели жетон от полето и ще го поставя на своята карта Аватар. По този начин ще спечели един от призраците на своя страна. Ако измежду трите карти има изтеглен жокер, играчът трябва да изпълни неговото задание. Когато е готов връща картите в тестето. Играта печели този, който събере най-много призраци. При игра от трима играчи, играта може да завърши наравно. Тогава пиратите си поделят съкровището.
Игра 3 - Открий съкровището! (Игра със събиране)


Съкровището е скрито в непрогледна пещера, в която блуждаят 9 светещи призрака. Пиратите трябва да им помогнат с измислянето на задачи и с тяхното решаване, а те на свой ред ще им осветят пътя до съкровището. Ако не успеят, призраците ще се скрият дълбоко в пещерата.
Подготовка:
Този вариант може да се играе от 2-ма играчи със събиране до 10 или събиране до 20. Преди началото на играта на участниците ще са им необходими дъното на кутията, карти "Предмети" (1, 2, 3, 4 и 5 за смятане до 10 или всички карти за смятане до 20), 3 карти "Жокер" ("Пропусни ред", "Имитирай животно" и "Спечели два призрака"), карта "Оператор" със знак "+", карта "Съкровище" и 9 жетона. След като всичко е готово играта може да започне. Кутията се обръща с дъното нагоре, така че да се появи игралното поле с призраците. След това се поставя върху масата като пещерата е насочена към играчите. Всеки играч си избира Аватар. Картата "Съкровище" се мушка под кутията, а жетоните се поставят върху всеки един от призраците. До кутията се слага картата "Оператор" обърната със знак плюс и картата "Пропусни ред" (това е картата на скрилите се призраци). Разбърканото тесте карти "Предмети" се поставя пред кутията.
Разиграване:
Участникът, който има най-къса коса, тегли 2 карти. Ако изтегли жокер, изпълнява заданието му. Ако изтегли две карти "Предмети", трябва да намери техния сбор. При верен отговор печели жетон и го поставя върху своя Аватар. При грешен отговор, жетонът се поставя върху картата "Пропусни ред" и духчето се оттегля в пещерата. Когато играчът е готов, връща картите в тестето. Играта приключва, когато един от участниците събере 8 призрака. Тогава ще има достатъчно светлина, за да открие съкровището в пещерата.
Подготовка:
Този вариант може да се играе от 2-ма играчи със събиране до 10 или събиране до 20. Преди началото на играта на участниците ще са им необходими дъното на кутията, карти "Предмети" (1, 2, 3, 4 и 5 за смятане до 10 или всички карти за смятане до 20), 3 карти "Жокер" ("Пропусни ред", "Имитирай животно" и "Спечели два призрака"), карта "Оператор" със знак "+", карта "Съкровище" и 9 жетона. След като всичко е готово играта може да започне. Кутията се обръща с дъното нагоре, така че да се появи игралното поле с призраците. След това се поставя върху масата като пещерата е насочена към играчите. Всеки играч си избира Аватар. Картата "Съкровище" се мушка под кутията, а жетоните се поставят върху всеки един от призраците. До кутията се слага картата "Оператор" обърната със знак плюс и картата "Пропусни ред" (това е картата на скрилите се призраци). Разбърканото тесте карти "Предмети" се поставя пред кутията.
Разиграване:
Участникът, който има най-къса коса, тегли 2 карти. Ако изтегли жокер, изпълнява заданието му. Ако изтегли две карти "Предмети", трябва да намери техния сбор. При верен отговор печели жетон и го поставя върху своя Аватар. При грешен отговор, жетонът се поставя върху картата "Пропусни ред" и духчето се оттегля в пещерата. Когато играчът е готов, връща картите в тестето. Играта приключва, когато един от участниците събере 8 призрака. Тогава ще има достатъчно светлина, за да открие съкровището в пещерата.