За много от децата изучаването на математически действия и решаването на задачи е едно от най-досадните занимания, а за други стандартните начини, по които се обясняват математическите принципи са трудни за разбиране. За това от "Morphun" са разработили тази образователна игра. Тя показва на малчуганите, че не е нужно математиката да е скучна и прибавя допълнителен визуален и практичен елемент, чрез който децата лесно ще разберат логическите принципи, които стоят зад математическите действия събиране, изваждане, умножение и деление.
Играта включва квадратни елементи за сглобяване с изписани върху тях числа или знаци и 8 двустранни помощни карти. 165 от елементите са с числата от 0 до 10, а останалите 48 елемента са с математическите знаци за събиране, изваждане, умножение, деление и равенство.
Сглобяването на блокчетата става изключително лесно. Благодарение на системата, патентована от "Morphun", квадратите просто се свързват странично помежду си подобно на пъзел. Има само една разлика с пъзелите - тук всеки от елементите пасва на другите.
Всяка от двустранно илюстрованите помощни карти включва две упражнения, които са обяснени само чрез картинки. Това ще помогне на децата да използват интуицията си и сами да стигнат до логиката, която стои зад различните задачи, а след това да ги решат.
Основни препоръки:
Обяснете на децата основните принципи, на които се подчиняват четирите основни математически действия. Използвайте елементите от играта, за да добавите визуални примери към обясненията. След това дайте избрана помощна карта на участниците в упражнението. Ако малчуганите се затруднят с намирането на логиката, която стои зад дадената задача може да им помогнете с различни насоки, но ги оставете сами да стигнат до извода.
Различните помощни карти съдържат упражнения, с които децата ще се научат да броят и смятат. Някои от тях показват различни картинки с повтарящи се еднородни елементи. Децата трябва да решат колко пъти дадения елемент се повтаря и да изберат плочка с търсеното число. Други карти подтикват към нареждането на числови редици, а трети към решаването на различни задачи.