Основата на играта се състои в това играчите, разделени на отбори от по двама души, да обяснят изтеглена дума или израз. Когато някои от отборите е на ред да обяснява всеки от останалите играчки се стреми да е първият познал думата или израза. Има само още едно допълнително правило - никой няма право да обяснява, използвайки вербална комуникация. Обясняващите ще трябва да използват единствено подсказките, които са нарисувани върху игралната дъска, като посочват кои са свързани с търсената дума. Всяка от нарисуваните подсказки може да се използва по много начини в зависимост от ситуацията и търсената дума - всичко зависи от усета и въображението на играчите.
При познаване на лесна дума позналият я печели маркер, който носи две точки за победа, а всеки от обяснилите думата получава маркер, който носи една точка. Трудните и много трудни думи носят допълнителни точки.
Играта свършва в момента, в който свършат дванайсете маркера с по две точки, а победител е този който има най-много точки до момента.
Правила на играта:
Играчите се разделят на отбори по двойки, които се редуват. По време на реда си всяка от двойките тегли карта, на която са изписани 9 думи или изрази, които са разделени в три степени на трудност. Участниците от отбора избират коя от думите ще се опитат да обяснят. За целта ще трябва да използват игралната дъска, на която са нарисувани 89 различни подсказки, с които може да се обясни за какво става въпрос - цитат, животно, човек и т.н. Може да се подскаже и дали обекта е реален или измислен, какъв цвят е, да се посочи асоциация с определена геометрична форма и много други показатели на търсения обект. Като всяка от подсказките може да се използва за различни неща в зависимост от ситуацията и подхода на обясняващите.
За да посочат подсказките, обясняващите ще трябва да използват пионка с формата на зелен въпросителен знак, която да поставят върху подсказката, която според тях отговаря най-точно на обясняваната дума, а след това да добавят зелени кубчета върху всяка подсказка, която също кореспондира с дадената дума.
Пример: За да се обяснят думата "мляко", обясняващите могат да поставят въпросителния знак върху картинката, която символизира течност. След това да поставят едно кубче върху подсказката, на която е нарисувано ястие, за да покажат, че тази течност може да се консумира от хора. И след това да поставят още едно кубче върху подсказката за бял цвят, за да покажат какъв е цветът на тази течност, която може да се пие.
За да обяснят по-сложна дума, обясняващите ще могат да използват и всяка от четирите пионки с удивителен знак и кубчетата, които кореспондират с цвета на всеки от удивителните знаци, за за вкарат допълнителна верига от асоциации. Например ще могат да използват въпросителния знак, за да покажат, че става дума за цитат и всеки от удивителните за да покажат асоциации с различните думи от този цитат.
Докато обясняващите разясняват думите всички останали имат право да предполагат и да налучкват, а отбора, който обяснява може да кореспондира с тях, но само през игралната дъска. Във всеки един момент обясняващите са свободни да махнат вече сложените пионки от дъската и да започнат да обясняват наново.
Всеки път когато някой познае дума, която е лесна той получава маркер за победа, който носи две точки, а всеки от играчите обяснили думата получава маркер, който носи една точка. Трудните думи и изрази носят по една допълнителна точка за тримата, а много трудните по две.
Играта свършва в момента, в който свършат дванайсете маркера с по две точки, а победител е този който има най-много точки до момента.
Създателите на играта умишлено са направили правилата, така че да са удобни за моделиране от играчите - играта може да се играе без системата от точки за победа, с което да се изключи състезателният принцип. Или пък без картите с написани думи -вместо тях могат да се използват думи измислени от играчите, може да се въведе дори тематичност за дадената игра и асоциациите свързани с нея. Какви други промени могат да се добавят зависи изцяло от Вас - единственото правило, за което не е препоръчително да се правят промени е забраната за вербална комуникация от страна на хората, които обясняват в момента.
За да посочат подсказките, обясняващите ще трябва да използват пионка с формата на зелен въпросителен знак, която да поставят върху подсказката, която според тях отговаря най-точно на обясняваната дума, а след това да добавят зелени кубчета върху всяка подсказка, която също кореспондира с дадената дума.
Пример: За да се обяснят думата "мляко", обясняващите могат да поставят въпросителния знак върху картинката, която символизира течност. След това да поставят едно кубче върху подсказката, на която е нарисувано ястие, за да покажат, че тази течност може да се консумира от хора. И след това да поставят още едно кубче върху подсказката за бял цвят, за да покажат какъв е цветът на тази течност, която може да се пие.
За да обяснят по-сложна дума, обясняващите ще могат да използват и всяка от четирите пионки с удивителен знак и кубчетата, които кореспондират с цвета на всеки от удивителните знаци, за за вкарат допълнителна верига от асоциации. Например ще могат да използват въпросителния знак, за да покажат, че става дума за цитат и всеки от удивителните за да покажат асоциации с различните думи от този цитат.
Докато обясняващите разясняват думите всички останали имат право да предполагат и да налучкват, а отбора, който обяснява може да кореспондира с тях, но само през игралната дъска. Във всеки един момент обясняващите са свободни да махнат вече сложените пионки от дъската и да започнат да обясняват наново.
Всеки път когато някой познае дума, която е лесна той получава маркер за победа, който носи две точки, а всеки от играчите обяснили думата получава маркер, който носи една точка. Трудните думи и изрази носят по една допълнителна точка за тримата, а много трудните по две.
Играта свършва в момента, в който свършат дванайсете маркера с по две точки, а победител е този който има най-много точки до момента.
Създателите на играта умишлено са направили правилата, така че да са удобни за моделиране от играчите - играта може да се играе без системата от точки за победа, с което да се изключи състезателният принцип. Или пък без картите с написани думи -вместо тях могат да се използват думи измислени от играчите, може да се въведе дори тематичност за дадената игра и асоциациите свързани с нея. Какви други промени могат да се добавят зависи изцяло от Вас - единственото правило, за което не е препоръчително да се правят промени е забраната за вербална комуникация от страна на хората, които обясняват в момента.