Историята на „Digital Game Technology“

Всичко започва в далечната 1993 г. в град Еншеде, източна Холандия. Там се срещат Бен Булсинк и Алберт Васе, намиращи се в градчето, за да учат в Университета на Твенте. Бен Булсинк специализира в областта на електрониката в същия университет. В последствие той е създателя на първия електронен часовник за игра на шахмат от „Digital Game Technology“ и като цяло отговаря за научноизследователската и развойна дейност на компанията.
Алберт Васе пък сам за себе си казва, че е пристрастен към шахмата. По онова време се подвизава като играч и преподавател по шах, международен арбитър и организатор на турнири. В компанията отговаря за продажбите и маркетинга. Благодарение на него, иновационното изобретение на Булсинк получава широка световна подкрепа на Международната Федерация по Шахмат (ФИДЕ).
Преди да се срещнат двамата бъдещи партньори, Бен Булсинк работи сам над изобретението си. Той създава първият дигитален часовник за шахмат още в средата на 80-те години, докато учи в Технически университет на Твенте. Часовникът си изпраща да бъде разгледан от холандската федерация по шахмат, която го обявява за „най-добрия часовник за шах“. Но точно тук възниква проблем. Часовникът е ръчна изработка и е твърде скъп за средностатистическия играч на шах. Булсинк изработва около 60 броя от часовника, след което започва да работи в университета, но не се отказва от мечтата си.
През 1992 г. Булсинк се запознава с Алберт Васе, който тогава е учител по шахмат, опитвайки се чрез него да направи връзка с шахматните среди. Първият им общ проект е изработката на часовници за турнир по шахмат, с който се справят успешно. Така обнадеждени, те започват да проучват възможностите за масовото производство на електронния часовник за шах. В утъпкването на почвата им помага Пол Арънц, който по-късно напуска компанията. След добрите отзиви на турнира по шахмат, партньорите се срещат с борда на ФИДЕ. Знаковата среща се състои през 1993 г., когато се провежда мача между Анатолий Карпов и Ян Тиман на Световното първенство. Два месеца по-късно Световната Федерация по Шахмат взима решение на Общото си събрание в Куритба, Бразилия, да сключи 3 годишен договор за производството на „официалния ФИДЕ часовник за шахмат“. Така се осъществява първата от многото мечти на двамата партньори.
Иновация и достъпност

След успешното въвеждане на електронния си часовник „Digital Timer“ през 1994 г., „DGT“ търси възможности за разширяване на своята компания. Новото предизвикателство пред тях е да създадат електронна шахматна дъска, която да е достъпна за всеки играч на шах. Целта им е била да съчетаят шаха и електрониката, които са в основата на компанията им. На пазара вече имало подобни технологии, но те били изключително скъпи, за да излъчват на живо турнири по шах в Интернет. Голям проблем били и техническите проблеми, които правели излъчването нестабилно. Точно тази ниша използвали Алберт Васе и Бен Булсинк създавайки електронна компактна шахматна дъска, която изглеждала добре, била надеждна и достъпна. Тя комбинирала функциите за домашно ползване и събирането на данни, необходими за турнирите. През 1997 г. Васе представил изобретението на партньорите им от ФИДЕ дъската, съобщавайки им, че могат да започнат масовото ? производство. През февруари 1998 г. ФИДЕ почукали на вратата им, за да ги попитат дали могат да произведат около 300 електронни табла, интегрирани в една мрежа, където да се събират ежедневно всички данни на живо в Интернет от турнирите на Олимпиадата по шахмат. 
И познайте какво отговорили те?
„Да, ще го направим“.
Така, въпреки техническите трудности и голямото предизвикателство, те успели да изпълнят поръчката и всичко протекло много гладко. След Олимпиадата, се произвели още около 10 000 електронни дъски.
В началото на XXI век, компанията разработва няколко цифрови таймери за игра между давама играчи и първият сгъваем цифров часовник за шахмат. По-късно „CUBE DGT ™“ е първият в света часовник за игра с мулти-дисплей, подходящ за различни настолни игри, игри с карти и викторини.
През 2007 г. името на компанията е сменено на „Digital Game Technology“, което се запазва и до днес. Компанията продължава да е водеща в електрониката и постоянно развива иновативните си идеи с кураж и ентусиазъм. А продуктите им си остават също толкова качествени, успявайки да направят игрите ви забавни, уникални и вълнуващи. виж повече виж по-малко