It is with pleasure that I write a preface to the English version of this book, "The Black Sea, the Flood and Ancient Myths" It was originally written in Bulgarian by the distinguished father and son team of oceanographers, Petko and Dimitar Dimovi, and it is a major geologic past. ... |
|
Трявна е знаково име за всеки българин. Пътуването през историята на града започва от времето на траките, за да премине през Второто българско царство и първото споменаване на града в Османските държавни архиви. Разбира се историята не спира до тук. Книгата проследява развитието на тревненските занаяти като обединяващи традициите на Второто българско царство и новаторските идеи, характерни за художествения светоглед на българина през XVIII и XIX век. Изданието е на английски език. ... |
|
Die antiken und mittelalterlichen Munzen sind nicht einfach gewohnliche Metallstucke. Sie sind Zeugen vergangener Epochen, historische Denkmaler und eine zuverlassige Informationsquelle uber bie Schicksale der Menschen, die sie erzeugt und benutz haben. ... |
|
Bulgarischer Geist und gediegene Hausfrauenkost in den restaurants "Paraklisa" (Zur Kapelle) und Morska Sirena (Zur Meerjungfrau) in Varna. ... |
|
There is less than one hundred Thracian stone-built under-tumular constructions in Bulgaria that are usually called tombs. Most of them were found half-demolished or were demolished subsequently. Thirteen such buildings were constructed in the Kazanlak valley (fig. 1). Their number rises to fifteen, it we add another two constructions, which are not so impressive but possess a high scientific value. They are concentrated within a limited geographic region and in terms of statistics they are considerably more than any other area of Bulgaria. Taking this into consideration and knowing that some fifty years ago the only ... |
|
Франчайзингьт е приключение на предприемаческия дух, реално сбъдната мечта за развитие на човечеството в посока усъвършенстване на индивида в икономиката. Дори и по време на икономически кризи франчайзингът е най-сигурният път към самостоятелност за начинаещите предприемачи. Който се осмели да основе предприятие по време на икономическа депресия, показва, че притежава силна индивидуалност и необходимата мотивация. Франчайзингът създава нови и подкрепя вече съществуващи начинаещи предприятия. Така се създават нови работни места. Благодарение на франчайзинга всеки амбициозен човек има шанс успешно да изгради своя собствена ... |
|
Книгата на преподавателя по естетика в НАТФИЗ "Кр. Сарафов"проф. д.ф.н. Иван Джаджев представлява историко-теоретически анализ на основното направление на естетическата мисъл през XVIII век Просвещението. Разгледани са неговите обществено-исторически, гносеологически и художествени корени. Просвещението е определено като антифеодално и идейно движение, като замяна на "неразумния" ред с "царството на разума". Подробно е анализирано творчеството на най-изтъкнатите представители на философската и естетическата мисъл в Англия, Франция и Германия. Настоящото издание е адресирано към широк кръг ... |
|
Двуезичен албум на икони от Варна ... |
|
Книгата разказва за юначните подвизи на нашите ханове, князе и царе, чиято смелост и жертвоготовност, твърдост и достойнство трябва да се пренесе и в бъдещето ни. ... |
|
Тази книга е съставена от беседи, разискващи природата на мисълта, някои свойства на мисловната енергия. Книгата разказва за мисълта, формираща типове човешки ментални тела и за онази област, където човешката душа почива известно време в блаженство преди новото въплъщение. След основния текст са поместени цитати от “Писма” на Елена Рьорих посветени на въпросите, засягащи брака, семейството, ролята на жената. ... |
|
Книгата предлага за първи път цялостно изследване на проблемите на сегментирането, съотнесени към икономическите очаквания от неговото осъществяване в конкретната среда на действие на туристическите фирми. Формулирани са съждения относно икономическата и маркетинговата същност на туристическите услуги. Аргументирано се разкриват възможностите да се генерират икономически ползи за туристическите фирми чрез сегментиране на пазара. ... |
|
|